Ο μαντάρα SAFE Europe
Ο μαντάρα SAFE Europe
Πόσο πιο μαντάρα να τα κάνουμε;
Ο ευρωπαϊκός μηχανισμός SAFE (Security Action for Europe) μοιράζει 150 δισεκατομμύρια ευρώ για άμυνα και στρατηγικές υποδομές.
Και πού βρέθηκε η Ελλάδα;
- Πολωνία: €43,7 δισ.
- Ρουμανία: €16,7 δισ.
- Ουγγαρία – Γαλλία: €16,2 δισ. η καθεμία.
- Ελλάδα; Μόλις €787 εκατομμύρια. Δηλαδή το 0,5% του πακέτου.
Αντί να απαιτήσουμε σοβαρή χρηματοδότηση, η κυβέρνηση αρκέστηκε στα ψίχουλα. Όμως η πραγματικότητα είναι άλλη:
Η Ελλάδα έπρεπε να ζητήσει τουλάχιστον €20-25 δισεκατομμύρια αποκλειστικά για υποδομές. Γιατί;
- Για λιμάνια και ναύσταθμους σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
- Για στρατιωτική κινητικότητα και logistics σε χερσαία και θαλάσσια σύνορα.
- Για υποδομές προστασίας ενεργειακών δικτύων, καλωδίων και αγωγών.
- Για αναβάθμιση βάσεων που φιλοξενούν και ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις.
Και ταυτόχρονα:
Τουλάχιστον 10 νέα πλοία πρώτης γραμμής για το Πολεμικό Ναυτικό – φρεγάτες και κορβέτες για ανοιχτές θάλασσες, ώστε να υπάρχει πραγματική αποτροπή απέναντι στην Τουρκία και παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο.
Την ώρα που:
- Η Τουρκία αναβαθμίζεται σε “προνομιακό εταίρο” ασφάλειας της Ευρώπης,
- Εξαγοράζει εταιρείες όπως η ιταλική Piaggio Aerospace για να χτίσει τεχνολογική υπεροχή,
- Και παίζει μπάλα σε Λιβύη, Μεσόγειο, ενεργειακά projects,
η ελληνική κυβέρνηση περιορίζεται σε… ευχαριστώ για τα ψίχουλα.
Αντί να είμαστε πυλώνας ασφάλειας και ενέργειας, καταλήγουμε κομπάρσοι σε μια κρίσιμη μάχη που θα καθορίσει το μέλλον μας.
Η Ελλάδα δικαιούται και οφείλει να απαιτήσει:
- €20-25 δισ. για υποδομές
- 10+ νέα πλοία ανοιχτής θαλάσσης
- Αναβάθμιση της αμυντικής μας βιομηχανίας ως ισότιμου εταίρου στην Ευρώπη.
Αλλιώς, η ιστορία θα γράψει ότι σε μια ιστορική ευκαιρία η κυβέρνηση διάλεξε τον ρόλο του θεατή.
Δεν υπάρχουν σχόλια