Θεματική ενότητα παιδείας, η συνεισφορά ψυχολόγων & κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

Η ουσιαστική ενίσχυση και παρέμβαση των ψυχολόγων & κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

Στις παρεμβάσεις μας ως δημοτική αρχή θα προταθούν για διαβούλευση δέσμη ιδεών για την ενισχυτική και πιο αποτελεσματική στελέχωση ψυχολόγων – κοινωνικών λειτουργών στα δημοτικά σχολεία, (με συνάφεια συνεργασίας με το αρμόδιο υπουργείο και της επιπλέον συνεισφοράς του δήμου μας επικουρικά όπου ζητηθεί). Ως αποτέλεσμα μελετών έχει αποδειχθεί σε διεθνές μάλιστα επίπεδο ιδιαιτέρως χρήσιμοι για την αντιμετώπιση των νέων και πολύπλοκων θεμάτων στα παιδιά μας.

Στη συνέχεια θα μας δοθεί η ευκαιρία να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους οι αναφερόμενοι επιστήμονες είναι απαραίτητοι στα δημοτικά σχολεία και στο πώς συμβάλλουν με τις γνώσεις τους.

1.Η αρχική Παρέμβαση και Υποστήριξη.

Ως κεντρικός πυλώνας που εστιάζουμε, η παιδική ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για συναισθηματική και ψυχολογική ανάπτυξη. Ο γρήγορος εντοπισμός και η αντιμετώπιση των ζητημάτων μπορεί να τους εμποδίσει να κλιμακώσουν σε πιο σημαντικά παραβατικά ή ψυχολογικά θέματα αργότερα.

Οι επιστήμονες εκπαιδεύονται να αναγνωρίζουν σημάδια συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών στα παιδιά, επιτρέποντας τους να παρέμβουν και να ενημερωθούν εγκαίρως οι γονείς. Σε θέματα: όπως το άγχος, η κατάθλιψη, διαταραχές προσοχής ή προβλήματα συμπεριφοράς, οι επιστήμονες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην έγκαιρη υποστήριξη.

2. Δημιουργία προσιτού και ευχάριστου Περιβάλλοντος Μάθησης.

Σε αυτό το θετικό περιβάλλον υπάρχει ένα πλέγμα συνεργασίας με τους γονείς και το σχολικό προσωπικό για την ανάπτυξη στρατηγικών που ενισχύουν τη συναισθηματική νοημοσύνη. 

Δίνοντας τους μαθητές μας αυτά τα εφόδια προβάλουμε βασικές δεξιότητες ζωής, οι ψυχολόγοι επιπλέον θα βοηθήσουν να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες σχολικής ατμόσφαιρας που ενισχύουν την μάθηση και σε ασφαλές περιβάλλον.

3. Δημιουργούμε σχέδια στοχευόμενης μάθησης θετικού και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος.

Κάθε παιδί είναι μια μοναδική οντότητα με τις όποιες δυνατότητες που το αναδεικνύουν πιθανών και με τις αδυναμίες του όπου θα προσαρμοστεί και το "στυλ" εκμάθησης. Οι επιστήμονες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση βοηθούν την ομαλή προσαρμογή της μάθησης για την κάλυψη των ατομικών αναγκών.

4. Οικοδόμηση εμπιστοσύνης και ανάδειξης των δεξιοτήτων

Στη σχολική περίοδος θα βρεθούν  αντιμέτωποι οι γονείς και τα παιδιά με προκλήσεις και πιθανές αστοχίες, η προσπάθεια των επιστημόνων είναι να μάθουν στα παιδιά πώς να τις αντιμετωπίσουν. Οι επιστήμονες στα δημοτικά σχολεία διδάσκουν στους μαθητές  τρόπους αντιμετώπισης που θα τους βοηθήσουν στο "σχολικό" άγχος, ή τα οικογενειακά θέματα, κομβική η βοήθεια των ψυχολόγων ώστε να παρέχουν καθοδήγηση και υποστήριξη για να οικοδομηθούν υγιείς σχολικές συνθήκες  ώστε να βελτιωθεί η ψυχική υγεία των μαθητών, αλλά και να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις της εφηβείας.

Υποστήριξη των Εκπαιδευτικών και των Γονέων

Οι ψυχολόγοι – κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάζονται με τους γονείς & εκπαιδευτικούς για να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις συναισθηματικές και τις επόμενες προκλήσεις στα επόμενα σχολικά βήματα των παιδιών τους.

Συμπέρασμα

Με την ολιστική συνεργασία, οι επιστήμονες ψυχολόγοι – κοινωνικοί λειτουργοί συμβάλλουν όχι μόνο στη συνολική ευημερία των παιδιών αλλά και στην επόμενη πορεία τους έως ότου ολοκληρωθεί η εκπαίδευση τους. Δίνουμε ως δημοτική αρχή προτεραιότητα στην ψυχική υγεία και συναισθηματική ανάπτυξη της νεολαίας μας - των παιδιών μας.  Στο μέλλον μας!

Ευχαριστούμε την Κασιαβού Κατερίνα για την συνεισφορά της σε αυτήν την ενότητα.





Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.